Αεροβική ή βάρη; Ποιο είναι το καλύτερο είδος άσκησης για την ηλικία σας;

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Κάθε φορά που σκεφτόμαστε να ξεκινήσουμε γυμναστική, είναι σημαντικό να επιλέξουμε κάτι που πραγματικά να μας ευχαριστεί, ούτως ώστε να μην καταντήσει γρήγορα μια βαρετή ή καταναγκαστική διαδικασία την οποία θα παρατήσουμε. Βέβαια, ό,τι μας ευχαριστεί δεν είναι πάντα και το καλύτερο για το σώμα μας, αλλά και ό,τι είναι κατάλληλο για το σώμα μας δε σημαίνει πως παραμένει και ωφέλιμο για κάθε ηλικία.

Πότε πρέπει κανείς να ξεκινά την σωματική άσκηση; Η σωστή απάντηση είναι φυσικά πως δεν πρέπει να τη σταματά ποτέ. Το σώμα μας δεν είναι φτιαγμένο για να μένει αδρανές. Ήδη από πολύ μικρή ηλικία –μόλις μετά τη δεύτερη δεκαετία της ζωής μας–, ο οργανισμός μας επιβραδύνει τον ρυθμό παραγωγής Τ-λεμφοκυττάρων, τα οποία και είναι απαραίτητα για το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει πως σε ανθρώπους μέσης ηλικίας που ασκούνται συστηματικά, ο ρυθμός παραγωγής των Τ-λεμφοκυττάρων μοιάζει με αυτή των νεότερων ηλικιών. Η γυμναστική μας βοηθά να είμαστε δυνατοί και να έχουμε ένα όμορφο σώμα, αλλά και να μειώσουμε παράλληλα και τις πιθανότητες να νοσήσουμε από μια σοβαρή ασθένεια.

Οι ειδικοί συμφωνούν πως τα πιο ωφέλιμα είδη γυμναστικής είναι η αερόβια και οι ασκήσεις ενδυνάμωσης, για ακόμη καλύτερη υγεία όμως, είναι πολύ σημαντικό να συνδυάζονται και με άλλα δύο είδη, τις ασκήσεις ισορροπίας και τις διατάσεις. Η αερόβια γυμναστική (ή cardio) βοηθά στην καλή λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων, ενώ συμβάλλει στη διατήρηση χαμηλής αγγειακής πίεσης, χαμηλών επιπέδων σακχάρου, καθώς και στην απώλεια λίπους.

Ως αερόβια άσκηση μπορεί να θεωρηθεί το περπάτημα σε έντονο ρυθμό, η κολύμβηση, το τρέξιμο, η ποδηλασία, ο χορός, το τένις, αλλά και τα καθοδηγούμενα ομαδικά μαθήματα αεροβικών ασκήσεων που γίνονται σε όλα τα γυμναστήρια. Ειδικότερα η κολύμβηση, είναι ιδανική αερόβια άσκηση για πολλούς λόγους, και ειδικά για όσους πάσχουν από αρθρίτιδα, αφού μέσα στο νερό προστατεύονται οι σύνδεσμοι και οι αρθρώσεις από βάρος και κραδασμούς. Πολλές έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που έκαναν έστω και ήπια άσκηση 30 λεπτών για 3 με 4 φορές την εβδομάδα, εμφάνισαν μεγαλύτερη συνδεσιμότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με την απώλεια την μνήμης, και άρα θωρακίζονται καλύτερα απέναντι στην ασθένεια του Αλτσχάιμερ.

Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης από την άλλη, μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα ωφέλιμες καθώς μεγαλώνουμε, αφού μας επιτρέπουν να αναπληρώσουμε τη μυϊκή μάζα που χάνουμε μέσα στα χρόνια. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης μας προστατεύουν από τραυματισμούς των οστών και των αρθρώσεων, συμβάλλουν στη διατήρηση του βάρους, όπως επίσης και στην καλή στάση του σώματος, προστατεύοντας την οσφυϊκή περιοχή. Το πρόγραμμα άσκησης θα πρέπει οπωσδήποτε να σχεδιάζεται από έναν ειδικό, ο οποίος θα λάβει υπόψη τον σωματότυπο, την ηλικία, τις παθήσεις και τις ανάγκες σας.

Οι ασκήσεις ισορροπίας είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες σε μεγαλύτερες ηλικίες. Και, καθώς αποτελούν βασικό κομμάτι πολλών καθοδηγούμενων μαθημάτων, όπως η γιόγκα , είναι ευκολότερο και πιο ευχάριστο να τις ακολουθήσει κανείς σε τακτική βάση.  Τέλος, οι διατάσεις των μυών είναι μια απαραίτητη άσκηση για όλους, είτε κάνουν κάποιο άλλο είδος γυμναστικής είτε όχι. Συνδράμει στη διατήρηση της ευλυγισίας, την οποία όλοι έχουμε σε νεότερες ηλικίες, αλλά χάνουμε σταδιακά όσο μεγαλώνουμε, ειδικά όταν αποδυναμώνεται και το μυϊκό μας σύστημα.

Ανεξαρτήτως από την ηλικία σας, η γυμναστική μόνο καλό έχει να κάνει στη ζωή σας. Ελάτε στο Bodyscape και απολαύστε τα συντριπτικά οφέλη!

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
2019-01-03T18:13:09+00:00