Μπορεί το CrossFit να σε κάνει ταχύτερο;

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Μια πρόσφατη μελέτη που πραγματοποίησε σύγκριση στις επιδόσεις των δρομέων που κάνουν CrossFit με εκείνων που ακολουθούν διαφορετικές μεθόδους γυμναστικής, έδωσε ενδιαφέροντα αποτελέσματα για όσους τρέχουν και προτιμούν την ένταση του CrossFit στο πρόγραμμά τους.

Η εν λόγω μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό International Journal of Sports Physiology and Performance και πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Bellarmine. Για τις απαιτήσεις της, παρατηρήθηκαν συνολικά 26 δρομείς, οι οποίοι και χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.

Το πρόγραμμα

Η πρώτη ομάδα ακολουθούσε ένα σκληρό πρόγραμμα που περιλάμβανε μόνο τρέξιμο επί τρεις μήνες, το οποίο στην πορεία κατέληγε να περιέχει τρέξιμο 40 χιλιομέτρων την εβδομάδα.

Το πρόγραμμα της δεύτερης ομάδας ήταν επίσης πάνω σε τριμηνιαία βάση και ανά εβδομάδα περιλάμβανε δύο ημέρες τρεξίματος με λίγα χιλιόμετρα αλλά υψηλή ένταση, δύο ημέρες CrossFit και μια μέρα με εναλλάξ προγράμματα γρήγορου και χαλαρού τρεξίματος. Η προπόνηση του CrossFit διαρκούσε από 60 έως 70 λεπτά και περιείχε ασκήσεις αντοχής και δύναμης.

Και οι δύο ομάδες έκαναν προπόνηση επί πέντε ημέρες την εβδομάδα. Στο τέλος των 12 εβδομάδων, οι ερευνητές συνέκριναν την φυσική κατάσταση των δυο ομάδων και ανακάλυψαν πως τόσο η μια όσο και η άλλη ομάδα, είχαν βελτιώσει τους χρόνους τους κατά περίπου 1,5 λεπτό, πετυχαίνοντας παρόμοιες μειώσεις στο σωματικό λίπος, κατά 2,5% περίπου. Η μόνη αξιοσημείωτη διαφορά ήταν στο γενικό επίπεδο αντοχής όπου οι δρομείς της πρώτης ομάδας βελτιώθηκαν κατά 8%, ενώ οι CrossFitters μόνο κατά 3%.

Τα συμπεράσματα

Τα αποτελέσματα εξέπληξαν τον επικεφαλής της έρευνας, Άντριου Καρνς, ο οποίος θεωρούσε πως η ομάδα που δεν πραγματοποιούσε Crossfit θα σημείωνε πολύ μεγαλύτερες βελτιώσεις συγκριτικά με την άλλη. Το μήνυμα για τους δρομείς ήταν σαφές: ο συνδυασμός ενός εναλλακτικού προγράμματος γυμναστικής με το τρέξιμο, όχι μόνο βελτιώνει τους χρόνους τους, αλλά προσδίδει και οφέλη σε επίπεδο κατάρτισης δύναμης.

Βέβαια, είναι σημαντικό να τονίσουμε εδώ πως η συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιήθηκε με γνώμονα κούρσες έως 5 χιλιομέτρων. Όσον αφορά τις μεγαλύτερες αποστάσεις, οι δρομείς που τις ακολουθούν τείνουν να είναι έτσι κι αλλιώς πιο ενδυναμωμένοι από τους υπόλοιπους.

«Αν επαναληφθεί αυτή η μελέτη άλλα με τους συμμετέχοντες να τρέχουν μεγαλύτερη, είμαι πολύ πιο επιφυλακτικός ως προς το εάν θα έχουν τα ίδια οφέλη εκείνοι που κάνουν CrossFit», λέει ο Καρνς.

Εάν, λοιπόν, τρέχετε μαραθώνιους ή είστε δρομέας αναψυχής, υπάρχει μια συγκεκριμένη φιλοσοφία εκγύμνασης που υποστηρίζει η συγκεκριμένη μελέτη. Και αυτή έχει ως κεντρικό της χαρακτηριστικό το CrossFit. Τι περιμένετε επομένως; Κάντε τώρα την εγγραφή σας στο Bodyscape και κερδίστε έδαφος στο τρέξιμο κάνοντας CrossFit!

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
2019-01-03T18:14:29+00:00